donderdag 18 oktober 2012

Prototype Development: Highscore or Fame

Post mortem
Er heeft vanmiddag een gesprek plaats gevonden waarin bleek dat de opdrachtgever liever een game zag dat een communicatie opzet tussen oud en nieuw. Daarom moet het "Highscore or Fame" prototype worden stopgezet en beginnen we opnieuw met nieuwe ideeen en concepten.

Design lessen
Omdat we nog niet echt hebben kunnen playtesten hebben we minder uit het prototype kunnen halen dan we zouden willen. We hebben wel veel met het concept kunnen spelen in onze hoofd.

Ik denk dat we moeten uitkijken met teveel berekeningen los te laten op hoeveel score een actie oplevert. Zo was bij dit prototype de score van een verkocht item gebaseerd op de afstand die de speler ervoor heeft afgelegd. Dit soort berekeningen moeten erg inzichtelijk gemaakt worden aan de speler al wil dit logisch overkomen. We hadden erover nagedacht ook een koper meer geld te laten betalen voor een item als de koper al lang niks meer heeft gekocht. Dit zou al een tweede berekening erbovenop gooien die het systeem wederom complexer maakt.

Development
De development liep niet altijd even lekker. Het heeft veel tijd gekost om uit te zoeken hoe een stuk tekst een groter lettertype krijgt. Lang bij dat soort dingen stilstaan is voor een prototype niet gewenst, maar de standaard lettergrootte is zo verdomd klein!

We wilden voor dit prototype beginnen met het opzetten van de highscores in het al speciaal aangeschaft webdomein http://tiredonthemove.nl. Gelukkig kunnen we dit domein nog altijd gebruiken voor het opslaan en publiceren van gemaakte prototypes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten