woensdag 7 november 2012

City Simulation

In dit concept speelt de jonge doelgroep auto-ontwerpers. Iedereen krijgt de opdracht om zijn eigen merk en voertuigen

We hebben verschillende playtest sessies gehouden om te controleren of aannames en ideeen die wij hebben gemaakt kloppen. De resultaten van deze playtest sessies staan hier onder vermeld.




CONCEPT IN HET KORT

In dit concept speelt de jonge doelgroep auto-ontwerpers. Iedereen krijgt de opdracht om zijn eigen merk en voertuigen te ontwikkelen voor een stad die op het punt staat een enorme auto-industrie te krijgen. Zo kunnen de spelers trucks ontwerpen, sportwagens of zeer goedkope wagens voor de arbeider. Zodra iedereen hun ontwerpen heeft ontwikkeld worden ze in een wereld gezet waar een simulatie afspeelt aan de hand van de ontwikkelde wagens. De spelers moeten aan de hand van de stad vertellen welke voertuigen de belangrijkste rol in de ontwikkeling hebben gespeeld. Ook krijgt groep A de stad van groep B te zien. Hier moeten opnieuw praten over welke voertuigen de belangrijkste rol hebben gespeeld.




PLAYTEST 1

Spelers moeten aan de hand van de stad vertellen welke voertuigen de belangrijkste rol hebben gespeeld. Maar is dit te bepalen aan de hand van het zien van een stad? Om dit te testen is er een playtest sessie gehouden waarbij playtesters foto's te zien kregen van verschillende steden. Er is bij verteld dat ze moesten denken vanuit het kader: voertuigen -> creƫren de stad, i.p.v. andersom. We hoopten op een discussie onder de playtesters.


DOEL

Met deze test word er getest of spelers aan de hand van foto's van steden kunnen zien welke mobiele voertuigen een belangrijker rol hebben gespeeld. Enkele voorbeelden hiervan hier onder.


STAD 1




















Met deze foto wilden we een typische Hollandse stad tonen.

enkele voorbeelden van de reacties die we op deze stad kregen:
- kleinschalig: kleine boten/auto's want ze moeten overal doorheen passen.
- Typisch Nederlands door de pastellen van land en de oranje daken.
- personen auto's en vooral iets goedkopere auto's.

STAD 2

Een vollere drukke stad.

Enkele voorbeelden van reacties die we kregen:
- op elkaar /klein.
- fietsen / taxi's
- industrie/mijn stad
- toerisme -> oude gebouwen
- winkel stad


STAD 3



Een virtuele stad

We wilden ook testen of een virtuele stad ook het gewenste effect kan hebben. Verschillende reacties:
- modernisme: tussenstap tussen voertuigen en vliegtuigen.
- erg clean: wit, schoon en looks. uiterlijk > effecientie.
- erg veel resources benodigd om dit te kunnen bouwen.
- erg veel vervoer nodig voor alle mensen die hier leven.

CONCLUSIE

Na het houden van deze playtest zijn we een stapje dichterbij gekomen bij het inzien welke type voertuigen mensen verwachten bij een bepaalde stad. Nu we hier meer informatie overhebben willen we in een vervolg playtest de kwestie andersom stellen en mensen een voertuig laten zien en vragen wat voor stad ze hierbij verwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten