donderdag 8 november 2012

Saving memories (Conclusie)

Titels niet beschrijvend genoeg, foto's te veel
Na de playtests met de paper prototype van Saving Memories waren we erachter gekomen dat de titels van de verloren verhalen te weinig hints zouden geven om de speler een verhaal te laten schrijven. Onze oplossing zou zijn om foto's te gebruiken in plaats van titels. Joris had zijn foto mappen geopent op zoek naar foto's van zijn surfreis, dit was in wezen een playtest voor hoe de 45+ers op zoek zouden moeten gaan naar foto's van hun verhalen.

 Het bleek dat Joris erg veel moeite had foto's uit te zoeken waar een logistiek verhaal in verborgen zouden zitten. De hele game hangt af van dit concept, en het blijkt te moeilijk te zijn het bij elkaar te sprokkelen. Daarom zijn we tot een conclusie gekomen dat dit concept niet optimaal zou zijn.

Wat hebben we geleerd?
Voor dit concept hebben we een paper prototype gemaakt om te testen of het überhaupt werkt en zijn we erachter gekomen dat dit niet het geval was. Te veel losse eindjes die elkaar tegen zitten. Het paper prototype heeft dus erg belangrijke informatie overgebracht en we hebben geleerd dat dit vaak een belangrijke stap is voordat we beginnen met programmeren. Stel je voor dat we hier 3 weken mee aan de slag waren gegaan in de code!

Conclusie
Uprising was een redelijke poging om letterlijke verhalen van de 45+er over te brengen naar onze doelgroep in de vorm van spel. Daarnaast zou het belang van het behouden van erfgoed (herinneringen) verwerkt worden in de game. We denken dat we wederom een poging moeten doen een concept te verzinnen die deze punten zouden aanslaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten