dinsdag 6 november 2012

Mock-ups deel 2


SAVING MEMORIES: MOCK-UPS, Deel 2
In deze games gaat het om het bewaren van je herinneringen. Deze bevatten namelijk details over voertuigen zoals belangrijke en/of leuke anekdotes. Echter om verder in het spel te komen zul je verschillende herinneringen om moeten ruilen in levenspunten omdat je het zonder niet redt. Hier zul je dus moeten afwegen of je de ruil wilt maken of dat je denkt dat je het met een minder aantal leven ook het level uit kan spelen.

De tweede game is bijna hetzelfde als de eerste maar met een aantal belangrijke verschillen.
Ten eerste zal deze game sidescrolling zijn in plaats van top-down. Dit zorgt voor een andere kijk op het gegraven of ontstane gat. Er zal verschillende footage van ingezonden mobiel ergoed te zien zijn als schilderijtjes die vast zitten in het zand.
Ten tweede zien de herinneringen er anders uit, dit zijn namelijk tijdscapsules die je zo snel mogelijk naar beneden en veilig gesteld wil krijgen. Echter heb je ook hier een tekort aan tijd en andere middelen die je ertoe dwingen keuzes te maken welke herinneringen je mee wilt nemen en welke niet. Het zal dan ook bij de eerste speelsessies moeilijk tot onmogelijk zijn om zonder power-ups alle capsules veilig te stellen. 

De leerlingen spelen dit spel en moeten aan het einde alle verloren herinneringen aan de hand van gegeven kernwoorden of zinnen reconstrueren en bijverzinnen hoe zij denken dat het verhaal in zijn geheel zou zijn verlopen. 
Hier kunnen de particuliere erfgoedbezitters punten geven voor bijvoorbeeld vindingrijkheid, waarheidsgetrouw en motivatie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten