vrijdag 2 november 2012

Concept 2: Saving Memories


Dit is onze eerste visie op het tweede concept dat uit de brainstorm van vorige week is gekomen. Net als bij het eerste concept moet hier nog een hoop aan ontworpen geworden. Het kan dus nog een hoop verschillende kanten op. Met dit concept zijn er in het team nog een hoop verschillende gedachtes over waar dit idee heen kan, dus er kan iets minder concreet een verhaal over worden verteld. Vandaar de iets kortere omschrijving ten opzichte van de vorige blog.

SAVING MEMORIES
In dit concept sturen eigenaars van particulier erfgoed een foto van hun mobiele erfgoed met bijbehorende verhaal/verhalen in het spel. De jonge doelgroep krijgt deze foto en verhalen in stukjes over een level verdeeld. Zij moeten zoveel mogelijk van deze onderdelen mee zien te nemen, voordat het level vergaat. Het is echter onmogelijk om alle stukjes te redden. Vervolgens moeten ze met de informatie en foto onderdelen die ze wel hebben kunnen redden een herconstructie maken van het voertuig en bijbehorende verhaal. Deze herconstructie moeten de spelers aan elkaar presenteren, vervolgens word gestemd door de spelers. of beslist door de eigenaar wie er het meest dichtbij zat. Deze speler wint, waarna de eigenaar zelf zijn eigen verhaal verteld. 

WAT NU?
Het eerste wat we hier willen onderzoeken is of mensen betrokken kunnen raken bij het her-assembleren van stukjes verhaal en foto's en of ze hier enthousiast mee om kunnen gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten